Jungfru Maria och jag

Jag har som sagt och skrivet ett starkt sug till jesubilder och madonnor. Detta har jag dratts med sedan ungdomen. Jag pryder väggarna med ikoner och jesu-bilder. Nu har jag beställt en skiss av en madonna av min fina tatuerare. En madonna som ska få pryda min överarm. Bara därför att.



Några gånger per år brukar jag ringa en spådam som heter Sirkku för att bli spådd. Hon har många gånger hjälpt mig lite på traven, eller bara sagt saker som jag kanske redan vet, men också behöver höra. Idag ringde jag henne och hon svarade direkt. (klart hon gör kanske ni skeptiker tänker, då hon ju får fett med cash för samtalet, men saken är den att jag flera gånger fått pröva att ringa i flera dagar utan svar)

Vi pratade om situationen här och nu. Om sånt som naggar på det fina, om nytt och om gammalt. Vi pratade om mamma min. Om hur hon, enligt Sirkku, velat andra till lags och hjälpa. Sedan rabblade Sirkku mammas födelsesiffror och menade sedan att hon hade samma siffror som Moder Teresa. Och jag minns, när jag bläddrar i gamla spådoms-anteckningar från 2007 att hon sagt samma sak då. Men utan att jag tänkt något mer på det. Men nu i alla fall, med morsan min i himlen likt Moder Teresa, känns det extra bra att göra tatueringen.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Läsplatta

Åh, är inte det lite läskigt med spådom?

2011-08-30 @ 14:56:07
URL: http://www.lasplatta.se/
Postat av: lovisa

jag tycker inte det är läskigt.. jag tycker det är lugnande.. och så vill jag så gärna tro.. att de vet... mer ... än mig....

man kan ju tolka ur det, vad man vill. och sedan gå vidare efter det... någon slags vägledning kan det bli, med hjälp av ens egna associationer och tankar kring de spådamen säger... hon fick mig idag att le, att gråta och att nicka instämmande. någon gång låtsades jag inte höra vad hon sa, då det krashade illusionen...



lovisa

2011-08-30 @ 16:20:32
Postat av: Minnah

Tack för en intressant blogg.



Jag ringer också en spådam lite då och då. Om du inte får tag på Sirkku, så prova en av spådamerna på http://www.spadam.se



Lycka till med allt.



Kram Minnah

2011-11-11 @ 23:30:04
URL: http://www.spadam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0