en liten craving

Så här vill jag börja varje morgon nu. För jag har helt snöat in på croissants. Ju smörigare desto bättre. ICA:s nybakta vinner än så länge. Lite otippat. Men jag har ju provat en del olika sorter. Runt om i Stockholm. Och så kaffet till såklart. Själva combon är oslagbar.

Böcker har jag ju alltid en craving efter. Det vet ju ni som hängt med här ett tag. Just nu läser jag Glitterscenen av Monika Fagerholm. Satan vad den kvinnan skriver bra. Jag kastar mina egna författardrömmar i sjön när jag läser henne. För hur ska jag någonsin kunna. Få ihop orden så där. Så de blir skimrande magiska och fulla av liv? Äsch. Jag ska nog banne mig försöka ändå. Någon gång. Skriva den där boken. Få det gjort. Och kaffe med croissant känns som verklig författarföda, eller hur? Så jag kanske är på rätt väg.

/Annika


Kommentarer
Postat av: pippilotta

japp! helt klart på rätt väg :)

2011-08-24 @ 22:10:46
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ska man bli författare är det viktigt att börja i rätt ända! med maten alltså =)



Det där med att få ihop orden är inget problem för dig!

2011-08-25 @ 08:55:32
Postat av: Petra

Det är alltid lika kul när man ser ett likadant loppisfynd som man själv har, brickan den här gången :)

2011-08-25 @ 10:54:38
URL: http://omlinnochpetra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0