Jag gräver nya rabatter i trädgården

och kantar dem med stenplattor. Här ska sen planteras massamassa färgglada blommor. Jag tycker inte om rosor. Heller inte björnbärssnår. Det ska gå att knipsa av blommor och växter med bara handen utan att blöda. Det tycker jag allt. Tujor är inhandlade och ett gäng finblommor. Tulpaner är flyttade och små sittplatser har fått växa fram lite härochvar. Äntligen har jag trädgårdslust. Måste vara nåt med fullmånen faktiskt... det är då jag flowar loss. Stora ungen har varvat med att hjälpa till, attackhosta och smyga in för lite TV-spel. Han tycker det är supertråkigt att "ta det lugnt" och vill inget hellre än att hoja med kompisarna. Vi siktar på att han ska bli kry till påska. Då får vi finbesök här ute på vischan. Det blir finfint.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Jag blir så avundsjuk på dig som har en trädgård att påta i . Fantastiskt!

2011-04-19 @ 20:34:32
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: lovisa

jaa, det är faktiskt fantastiskt rofyllt. och så blir man så glad av allt som växer.. och kaffe i egen trädgård är underbart.-

hoppas du får en egen trädgård någon gång!!!

kram lovisa

2011-04-19 @ 22:17:43
Postat av: Sanna

Härligt med sån trädgårds lust.. =)



Glad påsk!

Kraaaaaam

Sanna

2011-04-21 @ 18:37:45
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Helena

Visst är det ljuvligt att vara ute och meckla såhär på våren! Härlig feelgoodblogg ni har! Glad Påsk!!!

2011-04-22 @ 21:45:03
URL: http://retro-tokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0