Fyndarfredagar

Ledig fredag. Ungarna och jag picknickar vid sala silvergruva. Vi kalasar på vindruvor och ostekt halloumi(funkar kanon som den är!) och en supersmart färdigsallads-påse med den mest fantastiska salladsdressingen jag mött. Dedikerar ett eget inlägg för enbart den inom kort...Jag säger bara, wao!

Vi svängde också förbi Salas återbruksloppis. Där vi alltid fyndar så förbaskat. Min stora unge säger att det är det billigaste stället som finns. Och lycklig är han då han plockat ihop en massa gamla bilar av kvalitet och endast blir av med nån guldpeng.

Idag fyndades ett fantastiskt parasoll i rosa/vitt för 40 riksdaler på Strömbacka återbruk i Sala. På Hebys Hela Människan, Gula Villan fann jag blomboken Nordens flora och på Hela Människan vid industriområdet hittade jag en ybersöt pennvässare iform av nån slags hund. I love it!



Detta var förra fredagens fynd. Och det kommer fler repor.

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0