Vad ska jag bli när jag bli stor?

Kan någon bara berätta det för mig? Vad jag ska bli. För jag är 31 år gammal och vet fan inte. Jag utbildar mig till bibliotekarie och det blir nog bra. Eller? Nej, jag vet inte. Hittar inte ett enda yrke som jag skulle kunna tänka mig som identitet. För det är ju så det verkar bli för de flesta, man ÄR sitt yrke. I don't like it. Jag kvävs. Och jag ändrar mig stup i kvarten. Hur många identiteter ska jag ha i så fall? Eller det kanske är bra med många. Jag vet då rakt inte.

I en "Mina vänner"-bok från typ 1988 (jag var då 10 år) har jag skrivit vid drömyrken: hemsamarit och författare. Jaha, hemsamarit, check! Men författare då? Måste våga.
/Annika

Kommentarer
Postat av: Jonas

Nej, man är inte sitt yrke. Och författare är du ju.

2010-09-14 @ 16:31:15
URL: http://www.extraallt.com/
Postat av: Hanna

Nej du inte lätt alls. I en mina vänner bok från -85 har mamma skrivit mitt svar på framtidsplan. Ballongförsäljare på Kiviks marknad...

2010-09-15 @ 22:45:58
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Kitten

Å jag som skulle bli rockstjärna eller skådespelare eller konstnär eller fotograf jobbar nu som försäljare på ett varuhus...? Medan min lillebror, han som vågade, redan haft flera huvudroller på teatern o nu studerar till skådespelare. Han är bara 17 år...Får trösta mig med att han lovade ta mig med på oscargalan sedan(pga av min uppmuntran och min klädstil) ;)



Jag är definitivt inte mitt jobb. Jobbet är nåt jag gör för att betala räkningarna o ha råd att hålla på med mina hobbyn. Hobbyn jag för övrigt inte vill göra till ett jobb, för jag tror inte det skulle vara lika roligt då. Drömjobbet existerar nog inte för mig...



Lycka till med ditt letande, biblotekarie låter faktist inte så dumt...

2010-09-17 @ 19:15:12
URL: http://www.kitteninlove.blogspot.com
Postat av: m

Jag utbildar mig också till bibliotekarie, och tror faktiskt att det blir finfint. Har fått för mig (och fått vissa bevis för) att det är ett trivsamt jobb och ett av få jobb där man faktiskt inte behöver vara sitt yrke.

2010-09-20 @ 19:10:47
URL: http://minahistorier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0