konsten att bli av med saker

Den fina gula burken köpte jag för en tjuga på helgens stora loppis. Det var faktiskt det enda jag köpte, desto mer sålde jag. Vi hade rensat källaren på gamla grejer, både fint och fult kan jag lova, och jag blev av med över hälften och fick en fin slant på köpet. För att köpa saker (framförallt på loppis, billigt!) kan vara skoj men att bli av med saker är nästan ännu bättre. För jag är inne i ett sådant där rensa-mood just nu, ut med allt som bara står och skräpar, som man änså aldrig använder, sälj på loppis eller blocket (och gör något kul för pengarna!), skänk till Myrorna (som kommer och hämtar stora saker med bil, så strålande!) eller ge bort till snälla kompisar (någon som vill komma och länsa källaren min?). Och det som ingen vill ha bli tipp-mat till slut.

Kanske blir det köpstopp ett tag framöver nu så att vi inte står där snart igen med en överfull källare. Gäller att ha karaktär och minnas den ljuva känslan av att bli av med saker. Det kan gå!

/Annika


Kommentarer
Postat av: Anna

Ah, jag har också en sådan burk, men den är turkos. Ibland önskar man att man kunde trolla bort "källarskräp" i burkar så att man slapp anstränga sig för att bli av med grejerna. Jag tänker alltid två gånger innan jag köper grejer nu för tiden. Lagren börjar svämma över.

2010-09-06 @ 12:55:13
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: julia

Ha! Jag med! Kolla min lilla bloppis!

www.juliasfina.blogspot.com



Kram kram

2010-09-06 @ 17:30:58
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: Ylva

men vad billigt för en sådan fin burk! Har två liknande själv, de är jättefina!



Visst är det så, inget som slår känslan att rensa ut sånt man inte behöver och dessutom få betalt för det! Jag har sålt på loppis ett par gånger i sommar med bra resultat (men vi har ändå en väldig massa kvar... bottenskrapet blir man inte av med i första taget...)

2010-09-07 @ 09:17:40
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: Sara i Stenstorp

Tack rara ni för en inspirerande och underhållande blogg! Är här inne ofta men har inte gjort så många tassavtryck. Ville bara säga det.



Kram!

2010-09-07 @ 22:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0