Det blåser lite smått...

Det blåser lite smått. Förändringens tid är kommen. Nya tankar har belamrat mitt huvud. Ifrågasättanden av normtillstånd och varanden. Det är dags för avslut och nystarter. Både i mig och runtomkring...

Hemmet och fynd känns plötsligt så överflödigt. Så oväsentligt för världsfred och kärlek. Så onödigt och ytligt. Vi har rasister i riksdagen. Det är förbannat pinsamt. Vi ska tänka på oss själva och på vår egen vinning. Det gör mig illamående. Och rädd. Och jag kan inte blogga om fynd jag gjort.



/Lovisa


Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är riktigt, riktigt otäckt. Inte nog med öppna homofober (läs KD), nu har vi öppna rasister också mitt i demokratins hjärta. Måtte nu bara alliansen stå för sitt ord och inte under några omständigheter öppna för samarbete. Vi andra får kämpa ännu mer för ett solidariskt samhälle och se till att SD åker ut med huvudet före om 4 år.

2010-09-22 @ 20:56:07
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: lovisa

Ja verkligen. Och så skäms jag att jag själv inte engagerat mig mer politiskt. Kämpat mer för att undvika att detta skedde...kanske är dags att verkligen dra sitt strå till stacken...

Homofobi,rasism,egoism...jag förstår inte. =(



/Lovisa

2010-09-23 @ 09:33:44
Postat av: nina

Jag håller med fullständigt men jag måste ändå säga att det är ju ett demokratiskt val, folket har sagt sitt och några tycker att det är ok med SD så egentligen är det bara att gilla läget i 4år och hoppas på bättre till nästa val. Suck, det blir en lång väntan....



Ha det gott.

Nina

2010-09-24 @ 08:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0