att rösta

jag älskar att rösta. Att demonstrativt skaka på huvudet åt framsträckta lappar från kleti och pleti. Att med rak rygg spatsera in i vallokalen sticka ner rätt papper i kuvertet där bakom skärmen. En darrig känsla, en lätt adrenalinkick och så blir jag ju förstås rörd. Rörd över alla människor som delar mina värderingar och min vilja till solidaritet. Och först därefter får vi sätta oss i TV-soffan och begrunda spelet och hoppas på att rätt färg ser till att vinna och framförallt att rasister och annat pack röstas bort från riksdagen.

I morgon gott folk! I morgon gör vi våra röster hörda!

/Lovisa

nedan gör en ung pojk sin röst hörd....

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken fantastiskt, underbar bild! Den kanske jag snor om det är ok :D



Annars håller jag med till tusen. Jag älskar att rösta. Ofta står jag och delar ut valsedlar och byter menande ögonkast med kamrater som bara tar sedlar bara av mig. Men i år blir det bara röstning, däremot klär jag gärna upp mig lite extra på en sådan högtidsdag!

2010-09-18 @ 12:58:32
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Nina

Haha! Underbar bild!

Ha det gott!

2010-09-18 @ 15:18:35
Postat av: lovisa

bilden är inte min.däremot så vill den nog spridas.

längtar till imorrn!

så varsågod.= )



2010-09-18 @ 18:06:08
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0