jag är en klänningsmissbrukare!

Hej jag heter Annika. Och jag är en klänningsmissbrukare.

Det började redan under sista året på gymnasiet (och det är lääänge sen!) då jag rensade hemstadens Myrorna och UFF på gamla 70-talsklänningar och även inhandlade en och annan nyklänning på de stora kedjorna. Sen fortsatte det bara rakt utför, ner i klänningsträsket. Var jag än befann mig. I London. I Edinburgh. I Stockholm. I franska helvetesstaden Lille. Klänning efter klänning samlade jag på mig, dyra och billiga vintagetrasor och ibland föll jag hårt för någon dyr jäkel i nyproduktion. Långa och korta. Breda och tighta. Färgstarka och urtrista. You name it. Jag har haft dem alla. Vissa perioder har jag inte ens burit klänning utan jeansat loss. Men ändå, när jag sett en sån där måste-bara-ha-nu-nu-nu-klänning så har jag köpt den. Till och med i så små storlekar (bara för att den var så fin, så speciell, så once-in-a-klänning-time) att jag aldrig kunnat ha dem och vetat det i inköpsögonblicket.

Tur för er är det såklart. En del av dem finns ju nu i vår shop. En del kommer jag dock aldrig kunna skiljas ifrån hur jävla fel de än sitter, de är ju så fina, som vänner, som en del av mig och min historia. Stora ord va? Sån är jag.

Och klänningen på bilden ja. Den sprang jag över på en av stora kedjorna häromdagen. Den liksom ropade på mig "Annika! Se så piffigt ryschpyschig jag är, med svarta prickar och i vintagemodell, precis så där som du gillar" och det är klart att den fick följa med hem sen.

Men vill jag då ha hjälp med mitt klänningsmissbruk? Nej tack!

/Annika


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Annika!

Sämre missbruk finns ju! Jag missbrukar en massa annat, eller SAMLAR på...som kanske låter lite snällare. Vette sjutton varför jag startar en massa samlingar, kan bara inte låta bli. Jag ska kolla er shop.

2010-10-29 @ 06:36:21
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Sarah

Hahaha! Vi kan bilda klubb :)

2010-10-29 @ 09:47:35
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Julia

Jag med! och den där klänningen ropade på mig också. :) Jag känner mig fin i den. :) Kram

2010-10-29 @ 21:26:45
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0