auktionssöndag

det är nästintill alla söndagar här på vischan. Var och vareviga söndag fylls auktionshallen upp med goa fynd. Det kan vara auktioner baserad på endast ett hem eller en mix av hela trettiotalet inlämningar.


Fotografiet ovan får mig att tänka på "Blir du lönsam, lille vän?" Målning av Peter Tillberg, 1971-1972


Har inte fiket nåt RoyAnderssonskt över sig.....

Dagens auktion inbringade;

en kartong blandat LEGO till storungen. I gömmorna fann jag lego-träd av modell: betydligt äldre. (110:-)


en kartong teknik-LEGO i orginalkartong med den ljuva genomskinliga fönstermodellen. Minns ni? (130:-)



en underbar liten speldosa med en finfin liten fågel som ungen döpt till Plutten med motiveringen "hon är så liten". Den spelar en vemodig melodi som jag så väl känner igen, men inte kan placera eller förklara i text. (35:-) (Nyinropad och odammad på bilden.)




och en HEL kartong full med stickat. Koftor, tröjor, mössor och annat hemstickat och nystickat. (25:-) Den lilla höstsnoriga ungen nedan bär en av mössorna och under overallen hägrar en matchande tröja med dragkedja ut mot ena axeln. Bara en sån sak gör mig alldeles glad! Och jag tänker att det är skamligt, att realisera sådant hantverk.



Nästa söndag, ny auktion, nya fyndmöjligheter. Vi kanske syns!
/Lovisa


hitta dit!


LÅNGTORA AUKTIONSKAMMARE
Telefon:
0171-410110
Långtora-Jädra
745 96 ENKÖPING

Kommentarer
Postat av: tvilling Anna

Men vilket fint kort på goa Kenta:) kram på er!

2010-10-11 @ 19:43:00
Postat av: lovisa

haha tycker du anna. = ) han är så rolig när han typ suger in underläppen i underbett.haha

kram!!

2010-10-11 @ 19:51:30
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: AnnaA

Superfyndigt! Jag har hittills missat att gå på auktion. Kanske skulle prova...

2010-10-12 @ 05:31:14
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: LeiaMia

Ser ut som aktionen i närheten av Hunnebostrand. Längesen jag var där, men vi har gjort några fynd där.

2010-10-12 @ 19:23:22
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: lovisa

hunnebostrand? var ligger det? = )

2010-10-12 @ 21:42:04
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Lajsa

Hej, gammalt inlägg och så men har samma spedosa och det är svansjön tror jag? Men det vet ni säkert redan. :-)

2012-05-22 @ 23:06:50
URL: http://lajsa.tumblr.com
Postat av: Lovisa

ahh! ja vi fick tillslut veta att det var svansjön. Precis rätt person klev in och visste direkt, efter många funderat.

= )

2012-05-26 @ 20:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0