vi tänder ett ljus i advent

jag har aldrig varit någon fantast av julen. Eller visst, jag suktade efter klappar som barn. Men sedan, då jag blitt vuxen har jag vid flera år valt att glömma bort högtiden och istället arbeta. Tre år har jag spenderat julafton på äldreboende med ett gäng pensionärer. Sedan har jag gått hem och "inte" firat.


Men nu, när vi blitt med både barn och hus, så känns det extra kul att pynta. Ute ser det ut som jag minns att det såg ut då jag var barn. Vacker vit snö i drivor. Varm dagssol som reflekterar mot snötäcket. Det är fint. Visst är det!

Så jag har letat rätt på tomtar från förr, tomtar med huset och nygamla tomtar har billigköpts på loppis. Julgransslinga ropades in på auktion för en tjuga.




Och så häftade jag fast IKEAS billighetsspets (7kr/m) på verandan. Kanske inte världens bästa snö- och vindskydd, men ack så rofyllt det blev där ute. Ljusslingan bråkade lite med mig, men det går nog snart att fixa.



/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0