novemberdagar

November är månaden. Månaden just nu. Vi har äpplen i lådor i matkällaren som vi plockar upp och lägger i skålar. Liten biter nån tugga när han har lust och på golvet ligger skruttar här och var.
Stora lånar min Samsung Galaxy (som han benämder I-POD) och ritar eller pratar med nån mysko katt. Liten dammsuger gärna. Ljusslingor, inköpta i Sala på frälsningsarmensloppis lyser upp roboten vi köpte för 25kronor i Heby. Pelargonerna bladblommar och jag undrar om de ska ner i källaren nu? (du som besitter vetskapen om vad som ska göras med pelargonerna om vintern, berätta gärna...)

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: Anna

Dom ska stå svalt och vattnas måttligt under vintern. Egentligen tror jag att de ska stå mörkt för att komma igång i blom på våren igen... på våren ska man ju även klippa ner dem. Men... dessa regler brukar jag inte följa så noga.

2010-11-23 @ 09:56:53
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej hej! Ja precis det Kåge. Är född och uppvuxen där, flyttade dock därifrån då jag var 16, men har kvar min släkt där och min syster bor i Skellefteå :) Roligt att du tyckte om mitt inlägg om barn.

Ha en underbar dag!

2010-11-23 @ 11:47:55
URL: http://www.husetpaon.blogspot.com
Postat av: angelica

underbara clara tipsar om pelargoner:

http://www.underbaraclara.nu/186624/2010/11/15/pelargonerna-da/



kramar

2010-11-23 @ 16:36:23
URL: http://svenssonsliv.blogspot.com
Postat av: lovisa

tackar tackar. då bär jag ner dem i källaren då. = )



tack fina ni för tips.



Lovisa

2010-11-23 @ 19:42:03
Postat av: Unni

Jag ser att du fått en massa råd om pelargoner. Sätt dem i källaren och glöm bort dem. Om det är VARMT kan du vattna någon gång annars inte alls. I februari tar du fram dem och klipper bort och ner ganska kraftigt. Och vattnar förstås. När bladen börjar växa ut igen planterar du om dem i ny jord och snart har du en vanlig pelargon igen. Försök vänja dem ute så fort som möjligt det går fortare att de kommer i blom då.

2010-11-26 @ 23:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0