jag var inte gjord för dessa dar

idag är en sån.
En fars dag. Alla fäders dag? Jag har en far. Eller har jag det? Egentligen inte.

Jag har aldrig kallat någon min far, min pappa. Jag har aldrig ropat efter, eller talat med någon som är min pappa. Jag har aldrig blivit arg på eller diskuterat med. Aldrig varit stolt över eller frågat om goda råd.

Har jag saknat det?
Inte direkt. Och jag kanske ska vara glad av att ha haft en osynlig far på håll istället för andra som haft en far i hemmet som är skit.

Det finns en far, som sägs vara min. Blod togs från mig och från honom, på håll, efter advokats ingripande. Sen inget mer. Jag tror nog aldrig det blir något mer.

Gör det mig ledsen?
Nej, inte särskilt, jag får bara mer vatten på min pessimistiska kvarn...

Jag var bara inte gjord för dessa dar, och dessa dar är inte gjorda för mig

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Lina

....så är det, dessa dar <3

2010-11-14 @ 14:12:20
URL: http://aflina.blogg.se/
Postat av: lovisa

tack söta du. för hjärtat- = )



Lovisa

2010-11-14 @ 14:45:23
Postat av: Julia

Det kunde lika gärna varit jag som skrev detta. Precis så. Exakt. Kram och en klapp på din kind Lovisa.

2010-11-14 @ 20:37:37
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: lovisa

tack fina du, julia.

2010-11-14 @ 22:19:48
Postat av: Annika

äsch pappor behövs inte när vi har varandra och våra pessimistiska kvarnar :) längtar till fredag, då ses vi!!! love u!

2010-11-16 @ 10:24:03
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0