vad jag inte kommer sakna av Stockholm

Jag har lämnat huvudstaden, snart helt när jobbet mitt är avklarat. Och det känns både rätt och lite fel. Här börjar jag med några av rätten...

Vad jag inte kommer sakna av Stockholm:




Tunnelbanan...

...framförallt inte tunnelbanan om mornarna. Och absolutely not, tunnelbanan om mornarna när det är fullt och rusning. Och då folk står och håller i sig med armhålorna i ganska precis lagom höjd för att bespruta ens ansikte med svett. Fast egentligen, svett är inte så farligt om man jämför med andedräkter. Huga. Eller nyrökta munnar. (nåväl, lite, eller mycket senare någon annan dag eller tidigare på morgonen kan man också se mig i tunnelbanan, nyrökt och kanske lite salongsberusad, men då är det ju inte rusning) Äsch, jag kommer inte sakna tuben. Förutom den där lilla strängen av utomhusåkning mellan centralen och gamla stan. Där är det så fint, det tycker både jag och min stora unge. Det säger vi varje gång vi åker där.



Köer till krogar!...

...fastän man kan komma före en sådan så är de hemska. Eller kanske ännu värre då man just kommer före. Sånt gillar jag inte heller. Att köa är sjukt och att gå före någon annan som köat längre är också sjukt. (så ock i trafiken) Tacka vet jag fina små kvarterskrogar där man kan slänga jackan på stolen bredvid och det inte finns nå backslicks eller ûberdyra kläder i fejset på en. Och ja, jag kommer sakna vår kvarterskrog i Sumpan, goa Levents, där jag kan få vego-planka.



Stockholmare...

 

...eller, finns det egentligen sådana? Nåväl, jag kommer inte sakna folk som drygt yttrar något om att de aaaaaaaaaaaaldrig skulle kunna bo i en förort, eller utanför tullarna. Jag kommer inte sakna de som talar fantastiskt mycket på iiiiiiii eller som kör en bil som ens pappa betalat. Sen kommer jag ju sakna mina vänner som bor i stockholm, men banne mig, inte är ni stockholmare, det är ni för bra för. = )

Nåväl, detta är lite av det jag inte kommer sakna... Kanske blir jag sentimental och deppar ihop ett saknar-inlägg någon gång, men just nu känns det mest bara bra att vara neggo. Moget va?!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Lina W

Jag flyttade från Stockholm för ett år sedan och har aldrig längtat tillbaka. Jag är i stan ibland med jobbet och känner mest bara "guuud, va skönt att jag inte bor här längre" när jag står och trängs bland alla sura pendlare på t-banan eller sitter fast i en kö på Essingeleden. Visst, Stockholm kan vara otroligt vackert, men det räcker med ett besök då och då.

Hurra för att inte bo där längre!

Men vem vet, en dag kanske både du och jag flyttar tillbaka? Ha ha.

2010-05-27 @ 09:50:48
Postat av: Susanne

Hittade hit av en slump och blev kär direkt. Hit ska jag komma tillbaka tusen gånger. Och ännu fler.

2010-05-27 @ 19:20:43
URL: http://plateofcupcakes.wordpress.com
Postat av: lovisa

lina w: åh va skönt att höra. = ) jagtror inte heller att jag kommer längta tillbaka. i och med att såmycket är så himlans skönt här ute. de saker som saknas väger inte upp det göttiga. och stockholm ÄR vackert. verkligen.men det är vackert på håll också. =) kanske flyttar vi tillbaka någon dag... kanske inte..



susanne: va kul! va härligt med en ny läsare.

kram lovisa

2010-05-27 @ 19:46:41
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0