tulipanerna har fått mig på fall

Äsch vilka vackra kreationer. Jag har tidigare mest mött stiffa, trista butiksvarianter förrut. Ni vet, en knippe (kanske 10, eller hur va det nu med jämna tal i buketter?) med ett gäng helt identiska. Men nu i vår trädgård, växer det helt fantastiska blomster. De blommar ut plötsligt och ojämt och breder ut blombladen helt i spagat. I rabatter i trädgården och i glasvaser här i huset. De gör mig glad varje dag och till nästa år tänker jag plantera och vänta ut satans ybermånga i rabatterna. För jag är ju en sån som har svårt för måttlighet och de har fått mig på fall.

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: annika

ah underbart fint!!! kan tänk mig att trädgården er är superfin nu :) puss

2010-05-22 @ 12:00:08
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0