Renoveringssamvete

Vi (läs hantverkarna) är i full färd med att bygga ett nytt rum i huset och snart drar badrumsrenoveringen igång. Det nya rummet ja. Som jag bara kände att jag MÅSTE ha. Ett till rum. Eller? Måste vi verkligen ha ett till rum. Mitt dåliga renoveringssamvete kommer för mig titt som tätt. All den här renoveringen som vi och många andra i Sverige pysslar med just nu, hur nödvändig är den i många fall? Visst, nytt badrum måste just vi i princip ha för vattenstammarna och brunnarna från 60-talet håller på att smulas sönder. Men allt det andra? Det är mest lyx. Jakten på det perfekta hemmet som vi ska bli så förbaskat lyckliga i. Och all denna nyproduktion som tär på vår stackars jord. Fan, man ska vara glad att man har tak över huvudet.

Jag dövar mitt dåliga samvete med att åtminstone inte köpa nya möbler till rummet. Det blir sådant vi redan har (för källaren är ju full av möbler) och sådant vi kan få av vänner och släkt. Och lite loppisgrejer då. Vi använder vår gamla köksdörr till rummet istället för att köpa ny. Den är inte speciellt fin men den fanns redan här i huset så varför inte använda den. Vi ska också försöka använda upp färg som vi har, och tro mig det finns burkar med vit färg lite varstans i det här huset. Förhoppningsvis lite gamla penslar och rollers med.

Och efter den här renoveringsomgången är vi väl klara va? Då kan vi börja det lyckliga livet i våra tusen rum. Men förresten, ytterdörrarna, är de inte lite slitna? De måste nog bytas. Och uteplatsen börjar se risig ut. Bäst att kavla upp ärmarna och åka till Bauhaus och IKEA igen. Eller?
/Annika


Kommentarer
Postat av: lovisa

åhh det kommer bli såå fint. vilken färg ska rummet få? det blir white eller?...

cosy,,.är det där vi får sova när vi kommer på besök...

=)

lovisa

2010-03-15 @ 14:39:46
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: lukes

Fin blogg :D

2010-03-15 @ 15:15:12
URL: http://lukes.devote.se
Postat av: Unni Öhman

Va roligt och få se hur det blir. Gjorde mig en bild av det igår efter prat med T. Kan tänka mig att barnbarnet tyckte det var kul att springa ut och in. Att bo i ett hus om är mer än 100 år och behöva ett och annat rum kan väl inte kallas värsta lyxen om du förstår hur jag menar. kram

2010-03-21 @ 11:24:24
Postat av: Annika

Unni: om det ändå var bara ett rum vi "behöver", då hade det ju inte varit lyx :) tyvärr stoppar det ju inte där.

nåja, det blev väldans fint i det nya rummet och "fajmo" och åke är välkomna när som hälsar barnbarnet (efter badrumsrenoveringen då, som kommer igång på torsdag!). kram

2010-03-23 @ 11:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0