Mitt dagliga surdegsbröd

Mitt dagliga surdegsbröd köper jag på Enskede bageri (som jag skrivit om tidigare). Det kostar bara 8 kronor att ta med och är himmelskt gott. Utan det hade det inte blivit mycket till magisteruppsats eller bloggande. Ska jag någonsin bli så där pretto och sitta på kafé och skriva roman (och det finns risk för det!) så kommer jag att sitta i deras stora fönster och blicka ut över Enskedeinvånarna och flitigt plita ner alla iakttagelser på laptoppen. DN skrev om bageriet i förra fredagens "På stan"-del, men jag tyckte det var lite lamt skrivet även om de fick fyra plus. Nåja, då kanske jag får ha kaféet för mig själv ett tag till (tillsammans med alla latteföräldrar och andra pretto-skribenter från Enskede då).
/Annika

p.s På bilden ser ni också deras brioche med citronkräm som jag har börjat knarka. Jag drömmer om den på nätterna och blir alltid lika besviken om den är slut när jag kommer dit. De har också brioche med mörk choklad och pumpakärnor. Direkt från himlen som sagt.


Kommentarer
Postat av: christina

jag har inte läst eran blogg mer än ett par, tre veckor men jag älskar den. det är en av få bloggar jag faktiskt Läser! ofta blir det mycket skummning och bildknarkning men jag har kommit på mig själv att läsa det ni delar med er av och det är alltså ett Bra betyg! trevlig helg!

2010-03-26 @ 13:35:23
URL: http://poppelstore.se/blogg/
Postat av: Annika

christina: ååå tack tack vi blir så glada!!! och får ny kraft att fortsätta. ha en skön helg! /Annika & Lovisa

2010-03-27 @ 00:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0