Fem saker jag letar efter på loppis

Liksom Lovisa har jag några drömföremål som jag suktar efter varenda gång jag besöker en loppis eller second handaffär. Jag kan till och med tänka mig att betala lite mer än loppispris för dessa grejer men än så länge har jag inte ramlat över dem.

1. Ett vitt bokskåp eller helst två, gammal stil. Rosa boksskåp vore ju också en dröm, jag skulle nog slå till direkt. Har sett några på nätet men alltid missat. Häromveckan la så en tjej ut TVÅ vita boksskåp för 400 kr st på blocket, visserligen små men ändå. Jag mailade direkt, men hon svarade efter någon dag att hon ångrat sig och ville ha kvar dom. Suck! Varför la hon ut dom då? (bilden nedan är lånad och så förbannat fin! förutom den fula moderna kontorsstolen)

2. Tove Janssons Muminserier i orginalutgåva. De finns att låna på Serieteket. Funderar på att låna dom och sen påstå att jag blivit rånad på väg från bibblan och behålla dom, skulle nästan vara värt eventuell straffavgift och skam.

3. Fina tyllklänningar. Hittar jag en sådan som på bilden nedan kanske jag kan falla till föga och gifta mig. Men de är alltid så jäkla e-baydyra, så än har det inte blivit någon. (bilden är lånad)

4. En fin barnvagn anno 70-tal. Men det är ju kört för alla är ju ute efter det, så jag har i princip gett upp sökandet. Och nej jag ska inte ha barn igen, jag bara vill ha en sådan barnvagn!

5. Och ett par fina gamla näbbstövlar. Höll ett par i handen på loppis i Sundsvall en gång. Ställde ifrån mig dom någon minut, sen var de borta...

Så detta är vad jag bland annat letar efter. Och det är såklart lite charmen med loppis, det där att man aldrig vet vad man kan hitta och att vissa saker verkar vara obarmhärtigt ovanliga att få tag i.

Vad letar ni efter?

/Annika


Kommentarer
Postat av: Jonas

Böcker av J.D. Salinger. Smurfar och figurer i gott skick. Snobben-relaterat.

2010-03-09 @ 10:49:02
URL: http://www.extraallt.com/
Postat av: lovisa

hmmm. jag kanske springer på nåt av dessa...

vagnar har jag tydligen svårt att separera ifrån... en liten psykos jag har... men det andra kanske jag kan finna...



tänkte bygga mig ett liknande skåp, inte till böcker utan till prylar. utav ett gammalt fönster och lite brädor. =) blir nog bra det.

kram!!

2010-03-09 @ 14:28:46
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: petra

hej! vilken mysig blogg :) jag har en illgrön vagn från 70-talet! jag använder den bara till lilleman när han sover inne, men den är sjukt fin att se på :)

finns några stycken på blocket !

2010-09-06 @ 12:55:40
URL: http://livetmedeije.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0