Farväl Sundbyberg, en sista promenad i kvarteren




Ok då, det är lite sorgligt. Att packa ner ungen i vagnen och kanske för sista gången skjuta iväg den längs grusiga trottoarer i ett vårlikt Sundbyberg. Det är lite trist att kanske för sista gången svänga upp vid Boulevarden med Myrorna i sikte. Det är faktiskt lite trist att för sista gången slalomköra mellan vårtinade hundskitar.

Min Myrorna-vän ville att jag skulle komma in och säga hejdå innan flytten på fredag, men det blir bra så här. En sista tur idag. Med lite fynd med hem. Jag har svårt för avslut. 
Vi tog också svängen förbi Åhlens, där jag plockade ihop en take-away vegobuffe-låda. Alltid lika god, lika fräsh och fin och jag tyckte att den finfina mannen i kassan såg extra fin ut idag.

När jag gick här längs gatorna i gamla Sundbyberg kändes det lite märkvärdigt. Vårsolen var lite extra värmande och husfasaderna i klarare färger än vanligt. Jag såg på andra mammor med barnvagnar, tanter med rullatorer och gubbar med matkassar. Var skulle de och var hade de varit? Och så tänkte jag på vart vi är på väg. Till en "ny" stad och ett "nytt" hus. Ett nytt liv... och det börjar kring Påsk, som för övrigt är den finaste högtid jag vet. Det blir nog bra det här... så farväl Sumpan!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Cicci

...fast man kan ju alltid komma tillbaka och hälsa på! Även om det inte blir riktigt samma sak...Skall du flytta mycket långt?

2010-03-23 @ 23:47:20
URL: http://ciccistjusiga.blogg.se/
Postat av: lovisa

ja verkligen.klart man kan hälsa på. men det blir ju som sagt, aldrig det samma. aldrig oplanerat och spontant. det känns väl kanske aldrig lika normalt att ta tåget för att gå en sväng i några kvarter. ; )

nej, jag ska inte flytta så långt bort, en timme bort med bil, två med andra kommunikationer.

men det känns som ett avslut på många vis och vänster ändå.

/Lovisa

2010-03-24 @ 07:53:46
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0