Vi åkte på veteranmarknad i Katrineholm


1. Ljuv faluröd trävägg 2.3.4.5. En och annan Lambretta, Gogo Mobil, etc... vackra moppar från förr.

Resterna från gårdagens smörgåstårtsbak (min vegetariska specialitet) i tupperwareburken och termosar med kaffe och mjölk. Vi dukar upp på campingbordet och äter på plasttallrikar från Husqvarna.



1. Bubbligt amerikanskt och lite rostigt...2. Fin Fiat 127 med hund , ungen betalade med egen femkrona. 3.Underbara skåpsbeslag 20:- /styck 4. Sambon började visst samla på klockor(förvisso trasiga...) här en av tre inhandlade.. 5. Finfin Bubbla 6. Härlig automobil från förr. = )

Efter marknaden drog vi på en spontan roadtrip i loppisarnas tecken. Från katrineholm, via Julita, Kungsör, Köping och Munktorp, Västerås. 25 mil och ett helt gäng fynd...
Tillexempel köpte vi den här gula stolen som matchar bra till det röda bordet.

Och ett litet fönster för en tjuga köpte jag av ett äldre par som hade loppis i trädgården. Fönstret har numera blivit till ett skåp på väggen i vår farstukvist, med hjälp av lite brädor, vinkeljärn, vit lack färg, rostiga fönsterbeslag och ivrig skaparlust.

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: Annika

nämen tusan vad fin farstukvisten blivit!!! fiiiiiiiiint!! och älskar gula stolen :) puss

2010-07-22 @ 16:06:33
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: lovisa

annika; ja jag är NÖJD. Vill att du kommer så vi kan sitta där och surpla rödvin i höst. = ) sen i framtiiiden kommer det bli inglasat där.. och så vill jag ha sånadäringa olikfärgade glödlampsslinga. var köper jag det??



Lovisa

2010-07-22 @ 20:00:54
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: anna

Åh! så söta scootrar!

Postat av: sara

Åhh, en sån leksaksbil med en hund i baksätet tror jag att jag hade när jag var liten!

2010-07-24 @ 21:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0