Hemma hos Jonas

Häromdagen tog jag med mig ungen och kameran till min trevliga vän Jonas som har en urfin liten lägenhet i hjärtat av Årsta. Om jag säger stringhyllspsykos, lurvig matta á la 70-tal, Nina Hemmingsson-tavlor, böcker och skivor i mängder och muminmuggsamling kanske ni fattar varför?

Förutom att dricka rosévin med jordgubbar i, samla på fina gamla förpackningar att ställa i kökshyllan och göra espressos till sin flickvän har Jonas en blogg som går under namnet Extraallt.

Stringhyllor överallt, Snobbenvänner, Andres Lokko-box och såklart Nina Hemmingssons underbara små alster ovanför en galet fin gammal lampa. I love!

Förutom att Jonas flickvän Kristin snart ska flytta in huserar även en hel del andra figurer i lägenheten. När Jonas tog fram lådan med flera hundra små minifigurer fastnade jag framförallt för en kär liten alien från en TV-serie som gick under lååång tid på 80-talet, minns ni? Om ni undrar vilken figur Jonas poserar bredvid överst så kan jag berätta att det är Jonas själv, som Mupparnadocka, tillverkad i New York i höstas. Vilken lycka!

Jonas bjöd på, förutom dubbel version av sig själv, rosé och jordgubbar på balkongen.

Jonas suddar runt i sin fina lägenhet.

Hej då Jonas och stringhyllorna, vi blev väldigt glada över att få komma på besök. Sov gott bland rävarna i sängen och en extra kram till alla figurerna såklart!

/Annika


Kommentarer
Postat av: Unni

Såg ju nästan ut som hemma hos er tycker jag. Har en gammal kaffeburk som jag skulle frågat om du vill ha. Jag vet inte om den är fin eller ful :)

2010-07-10 @ 21:41:15
Postat av: Annika

unni: om du tycker att den är ful kanske jag tycker att den är fin? ;) vill säkert ha!

2010-07-10 @ 22:27:56
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: malin

Hittade precis hit och oj vad glad jag är, nu ska jag fortsätta scrolla ner!

2010-07-10 @ 22:30:59
URL: http://ilovepeggy.blogspot.com
Postat av: Tiger

Mycket fint hem och fina bilder och fin blogg!

2010-07-10 @ 22:49:47
URL: http://www.hellotiger.se
Postat av: Kristin

Mycket fina bilder! Ett litet förtydligande: Jag kräver inte att Jonas ska göra espresso åt mig, bara att han ska komma ihåg att köpa.

2010-07-10 @ 23:00:50
Postat av: Floddertje

Wow, this blog looks amazing. I wish I could read it! The pictures are fun to look at anyway..

2010-07-11 @ 11:48:23
URL: http://www.wijeisenijs.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fint! Mina morföräldrar bodde i Årsta på Bråviksvägen 24 i en lägenhet som såg ut just sådär.

2010-07-27 @ 22:53:22
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0