Lyckebo, en plats där jag kan andas


Lyckebo. En sommarstuga. En plats på jorden där jag trivs. Där jag kan andas bra. Huset är inte alls ett sådant hus som jag får gåshud av. Det är mer känslan av att vara där som pirrar. Vyerna med stugan i ryggen. Kottarna på den glesa gräsmattan och den näringsstjälande björken. Lekstugan och gullvivorna tidig sommar. Vägen ner till den steniga stranden med blålera och grumligt mälarvatten. Till och med mälarvattnet gör mig glad. Och fågelskiten på bryggorna. Det nerklottrade omklädningsrummet, där jag som trettonåring rispade in namn på den pojke jag var hjärteskärande kär i. Snart är det sommar igen. Då flyttar vi ut och andas. / Lovisa



Kommentarer
Postat av: Julia

Vart bor du Lovisa? Jag skulle önska att det är nära mig nämligen.

Är det så? Nära Blekinge?

2010-01-25 @ 08:22:45
URL: http://juliasvardag.blogspot.com
Postat av: lovisa

Jag bor i sthlm, sundbyberg. =)



vet inte., kanske inte är så långt från blekinge..

jag var och är rätt kass på geografi. men jag tycker blekinge-mål är charmigt.jag blir glad att du önskar det.=)

2010-01-25 @ 11:42:30
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Julia

Tusan. För det är 50 mil härifrån. :P

En amazon säger du. och husvagn. Du har stil du. och jag blir alldeles grön av avund. :) Vad himla underbart! Jag vill också!!!!



2010-01-25 @ 14:02:57
URL: http://juliasvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0