Guldbaggen schmuldbaggen

Förresten är jag lite upprörd över att ”Mammut” blivit helt utan Gulbaggenominering i år. Den var ju en fantastiskt bra film. Och viktig. Å andra sidan har jag svårt att ta Guldbaggepriset på allvar sedan de delade ut Guldbagge för bästa film till ”Förortsungar” år 2007. Inte för att den är så dåligt men hallå! Om jag inte missminner mig var det också samma år som juryn totalt ignorerade en av 00-talets bästa svenska filmer, ”Farväl Falkenberg”.

Ja det här blev jag lite upprörd över. Mycket upprörd kan man bli över andra viktigare saker.

/ Annika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0