Lycka är att vara på loppis när de just packat upp dockskåpsmöbler

Idag fyndade jag nåt helt fantastiskt. Kvinnan som arbetade på loppisen uttryckte sitt missnöje över amerikanska toys och opedagogiska leksaker och rosade istället de dockskåpsmöbler som hon plockade fram och prismärkte.  -Titta där, sa hon, dockskåpsmöbler och lego är hårdvaluta här. Borta på femton minuter.
Och jag sprang nästan fram till bordet (alltså jag gjorde nog det). Tacklade lite leksaker på vägen och välte en och annan robot.
Och så plockade jag varsamt ner möblerna i korgen. En efter en. Och när jag gjorde det så log jag. Med hela kroppen. Lillungen satt i sin bilbarnstol och viftade med en fin babyskallra, storungen irrade runt bland alla fina leksaker och sambon min undrade om jag vill köpa dockskåpstelefonen. Om???? jag ville???...

/Lovisa


1.Ett fantastiskt bord, kolla in mönstret! Och en ljuvlig telefon. 2. Två teakskåp 50-tal och en bordstelevision som visar Pippi Långstrump. 3. En totally sjukt fin fåtölj. 4. En vagga med bebis och en vit träsäng med guldknoppar. 5. Kristallkrona som jag minns att jag själv hade som barn. Mattan fick vi på köpet av den fina kvinnan. 6. Underbart trämöblemang till kök. Öppningsbara luckor såklart.

ps. kolla in fina SANDY IN THE SKY WITH DIAMONDS dockskåpsinlägg med dockskåp från 1984.

Kommentarer
Postat av: julia

Ja, höjden av lycka! Vad mycket fint! Jag har köpt alla våra dockskåpsmöbler på loppis också. Skitbilligt!

2010-02-20 @ 08:06:22
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: Doredoris

Vilket fynd! Loppis är verkligen bäst!

2010-02-21 @ 10:25:19
URL: http://doredoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0