Jag, en präktig människa?

Häromdagen fick jag höra att någon tycker att jag faktiskt är lite präktig, en sådan där jobbig jävel som ska baka allt själv, sy egna kläder och som bara vill mysa hemma (motsatsen verkar vara någon som går ut på krogen jämt och till mitt  ganska tragiska försvar kan jag säga att det gjorde jag i princip varje helg plus några veckodagar mellan åldrarna 16-28, 12 fucking år av för mycket alkohol, så kan det få vara nog nu?). Först blev 20-åringen i mig lite stött av präktighetsryktet. Moi, präktig!? Nej nej. Men sen blev jag faktiskt lite glad. Jag är gärna lite präktig (även om jag nu inte alls bakar så ofta som jag gör sken av och inte ens kan hantera en symaskin utan att frustrerat börja gråta) och visst jag gillar att vara hemma. Om det är myser jag gör hemma vetefan, men ja, hemma is the place to be och jag mår rätt så bra nu för tiden om man jämför med de 12 år jag nämnde nyss.

I helgen ska jag förresten gå ut och präktigt hälla i mig högst två-tre dagens (inte ens rent vin kan hon dricka, håller hon på bli nykterist den tråkiga människan?) för att sen åka hem när bandet slutat spela. Jepp jepp. Jag måste ju leva upp till mitt präktiga rykte.

p.s På bilden har jag min nya präktiga uppknäppta (kanske i dubbel bemärkelse) blus.

/Annika

Kommentarer
Postat av: Polarn

Ankie; du är ba bäst! Tack, för edra rejäla gummistövlar som denna blogg erbjuder, för mig att bära då jag vada genom bloggträsket som råder på internätet.. Det finns så mycket trams att läsa och ta del av överallt, men HÄR är det roligt att vara! =) Jättefin sida, jättefina tjejer. Och jättefina grejer! Puss & Kram

2010-02-26 @ 17:05:41
Postat av: Jenny Sammy Rose

vi är hemma jämt. avskyr att bli medbjuden "ut".

det där "bandet" har jag precis blivit tipsad om. måste börja lyssna in mig nu

2010-02-26 @ 17:09:17
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Annika

polarn: tack vad glad jag blir fina du!! skickar massa varma kramar till dig, familjen och sötberra såklart!! vore kul att ses live någongång snart.



jenny: beach house rockar! eller mjukpoppar kanske man kan säga. ska bli grymt att se dom live.

2010-02-26 @ 17:50:15
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: julia

Du är vacker! och jag är också så där präktig tydligen. Jag älskar att vara hemma, baka och göra fisksoppa. Typ. :P

2010-02-26 @ 19:32:52
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: lovisa

jag gillar dig både präkig och opräktig. och tycker nog minsann att du är lite bådeock. =)

puss puss



lovisa

2010-02-26 @ 23:29:09
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: johanna

jag älskar typ den här fina braiga bloggen. Hinner typ inget i mitt nya villa/jobb/barn liv men läsa detta vill jag...Jag ser fram emot shoppen.. Fan ni ät verkligen sjukt duktiga och fina. Hoppas att vi kan ses snart. Kram och puss på er!

2010-02-27 @ 10:44:44
Postat av: lovisa

åh. fina johanna. fint att du hittat hit! vill jättegärna träffa er snart.

och snart snart kommer vi också...

kram!!

2010-02-27 @ 15:30:33
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0