inte längre radioskugga





Som liten, eller egentligen fram till vuxen ålder har jag haft oturen att ständigt bo i någon slags radioskugga. Och dåligt inställda radiokanaler är ungefär lika irriterande som ett raspande cykeldäck. Alltså har jag mött radiofenomenet på allvar först för en handfull år sedan. Och först i vuxen ålder har jag förälskat mig i P3. Mitt sällskap i sommarsolen. Ackompanjerande av mitt utesnickrande. Får mig till skratt och tårar. Den där känslan i kroppen när allt plötsligt känns så rätt och så nu. När hela kroppen ler. Ett stycke mindfulness. En rysning från topp till tå.

 / Lovisa

ps. den fantastiska radion köptes i ladan LATA PIGAN utanför Enköping. Jag bad om en radio som bara skulle spela p3 om som skulle ha bra ljud. Det fick jag. Satan i gatan va bra ljud det är och p3 är den enda inställda kanalen. 200:- kostade den. Senare samma sommar sprang vi på en likadan för 50:-, den har vi hemma i sumpan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0