I love dokumentärer


Apropå att jag gillar TV-serier så har jag också snöat in på SVT-plays otroligt breda utbud. Framförallt gillar jag dokumentärerna. Igår såg jag en väldigt skakande och välgjord dokumentär om lobotomi under mitten av 1900-talet fram till idag i Sverige, "Det vita snittet". Gjord av en Sundsvallpåg faktiskt, Måns Berthas, så blev lite lokalpatriotiskt stolt.

Orkar man inte med någon tung dokumentär rekommenderar jag Succéduon med Anders och Måns. Alla avsnitt som hittills visats finns på SVT-play så mitt tips är att köra ett maraton. Jag har inte direkt fastnat för dom innan, men denna nya serie är briljant skämskudde-humor när den är som bäst. En svensk variant på Larry Davids "Curb your enthusiasm". Typ. Förresten är det tur att jag skriver detta och inte till exempel pratar i radio för ordet "enthusiasm" kan jag fan inte få till uttalsmässigt.

I alla fall. Skit i snöstormen där ute, bädda ner dig i sängen med datorn och logga in på SVT-play. Cause you´re worth it!

/Annika

p.s Fotot har jag tyvärr inte tagit, men det är rätt schysst tycker jag. Fast egentligen så borde jag ha en bild på massa datorer eftersom jag ser mycket av mina TV-serier på just dataskärm.

Kommentarer
Postat av: lovisa

ahhh. anders å måns är så där på pricken-pinsamt att man nästan inte vill kolla. =)

/lovisa

2010-02-20 @ 16:06:11
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: lovisa

en gång såg jag en dokumentär om en familj som adopterade ett barn från nåt östland. syskonen blev kvar på barnhem.. men så saknade barnet sina syskon så, att de adopterade en till... och sen en till (om jag inte missminner mig) och sen fick hon grannen till att adoptera en till. det var så fint. och barnen blev glada att återse varandra..

nån som minns den??

/lovisa

2010-02-20 @ 16:07:55
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0