med lupp och lykta efter en rokoko-soffa

och jag suktar bland googlebilder jag funnit...


Jag tänker inte betala några större pengar för möbeln. Dels för att jag inte har fullt i plånboken och dels för att jag vet (av erfarenhet) att sofforna inte har så lång livslängd. Förr, satt man inte i sofforna så mycket, men redan när en tvåbarnsfamilj sittande sett ett par avsnitt av Ernst eller bolibompa, kan jag tänka mig att tyget ledsnar, lite granna. Så jag letar efter ett fynd...

Soffan ska se ut nånting så där... men drömmen är att den ska vara med mustigt turkost sammetstyg. Jag har ju tänkt att jag själv kan klä om den förstås...

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: AnnaA

Ser såna ibland, på de loppisar jag besöker... Ibland med fåtöljer till. Fina! :)

2010-12-21 @ 20:51:22
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: malin

när jag jobbade på auktionsfirma förra året (lauritz.com) fick vi ofta in hela möbelgrupper i rokoko som oftast inte såldes för mer än 1000-1500.

2010-12-28 @ 13:25:16
URL: http://vekommen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0