några icke-nyårslöften!

Jaha, då var det dags för nytt år snart igen då. Och denna gång blir det inga nyårlöften från min sida. Nyårslöften gör mig nämligen bara besviken och full av självanklagan. Iår ska jag istället lova några saker som jag INTE kommer att göra år 2011! Det är mycket lättare att hålla sådana löften, tro mig.

Jag kommer inte att börja äta kött igen. Har inte ätit kött sen jag var 18 och lär aldrig göra det igen. Ett lätt löfte att hålla år efter år.

Jag kommer inte att skaffa hund. Någonsin. Det kan jag lova. Hundar luktar illa och behöver rastas klockan 6 på morgonen. Aldrig säger jag.

Jag kommer inte att börja träna regelbundet. Ah, så skönt att lova sig själv det. Jag har ALDRIG lyckats med det under mitt 32-åriga lilla liv och kommer med allra största sannolikhet inte lyckas med det nästa år heller. Träna oregelbundet är min melodi!

Och jag kommer inte att ta körkort. En del personer skall icke köra bil, jag är en av dessa personer. Tror jag. Jag får se till 2012.


Vad ska ni INTE göra nästa år?
/Annika






Kommentarer
Postat av: lovisa

= )



1. inte äta kött (neverever)

2. inte skaffa hund...

3. inte måla beiga väggar



/Lovisa

2010-12-31 @ 01:19:49
Postat av: Anna | Mormor hade stil

inte äta kött - check!

inte skaffa hund - check!

inte ta körkort - mycket osannolikt!



träna regelbundet kommer jag nog göra dock. fast inte som ett nyårslöfte.

2010-12-31 @ 12:22:20
URL: http://www.mormorhadestil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0