En Godjulhälsning till alla er...

Vi vaknade till en vit och kall julafton. Mycket att göra, visst. Men jag gillar det ändå... Morfars julgransfot på stolen och röda halsband pryder grankvistarna. Jag har målat en tavla med skoltavelfärg och hängt dit kritor på ett rep. Jag skrev mitt och Robbans namn.... men senare på kvällen dök det upp något mer på tavlan. - Jag sover liksom också här inne, flinade sexåringen, som är en ständig inventarie i vår säng, så jag suddar inte.


Dukat och donat. Rutigt och en nedrans massa paket. Ett loppisfyndat och ommålat dockskåp med ordentliga trämöbler till ettåringen. Det kommer göra honom både glad och sysselsatt. Och kanske... kanske låter han storebrors dockskåp vara...

l

Och i legokrubban har det hänt grejjer...


God Jul

Önskar Lovisa

Kommentarer
Postat av: Julia

Så himla fint! God Jul !

2010-12-24 @ 20:26:46
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: LeiaMia

Å vilket vackert "vardagsrum"! God Jul!

2010-12-25 @ 11:34:02
URL: http://leiamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0