jag är en sucker för inredning, förlåt världen för min materialism!

sovrumsgolvet. Visst, jag tyckte nog att det mörkt bruna var varmt och fint, men jag bara kunde inte låta bli att måla om det, när jag fick en stund över.

Och jag vet, det är så nedrans populärt och inne med "ljust  och fräscht". Ljust och fint. Men, jag tror nog att sömnen kan bli bra av det ljusa. Kanske.. Åtminstone lugnet i huvudet. Lite pinsamt är det, att följa en trend, men det kanske går över, jag kanske målar om golvet nån gång.





hela processen igen dammsugning, tvättning, dammsugning, målartvätt, slipning ( så en av tre billighetsslipar bröjade ryka och lukta funky), grundmålning och lackning två gånger. Tre dygn skulle det väntas innan belastning. Men jag kickade fram kalendern lite och fuskade en dag.

”svenskarna inreder allt mer för att det är enklare att slå ut en vägg hemma än att ta tag i andra saker i sitt liv, det ger en känsla av kontroll. Vi bor istället för att leva helt enkelt.”


menar Schyffert och Lindström, och jag är beredd att erkänna. "I´m a sucker för mitt hem och alla tingestar jag samlar på mig". Och visst fan är det fräscht med vitt. Fast jag skäms över att bry mig om sånt här skit när världen svälter och krigar och terroriseras höger och vänster..... Och så vill jag se pjäsen...



















Lampan ska sitta i normens mitt, men med ett gammalt hus kommer också fantastiskt gamla sladdar och kablar. Och när kablarna i taket frasade och fräste, och gav mig (och grannen) en nedrans stöt, så får den vänta lite med att bli hängd... Och den ska se ut så, därav det speciellt inhandlade storklotet. Nu när elen krånglar ska den nog få prydas med randig tygkabel också....


Ett stycke julskjorta till min fina kusins lilla nyfödda, Marlon! På julafton ses vi. Fina ni!!

/Lovisa



Ljust & fräscht har premiär i januari på Berns salonger i Stockholm. Showen ska handla om 00-talets inredningshysteri, om vår strävan efter det perfekta boendet.

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Jag var bara TVUNGEN att citera dig i min blogg! Hoppas det var okej... men du uttryckte precis det mitt dåliga samvete känner!

2010-12-17 @ 18:13:55
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Grannen!

Ååå det blev så fint Lovisa! Hahaha den onda lampan, eller jaa det var ju elens fel.. Hur blev reaktionen hos mannen i huset? :-)

2010-12-17 @ 20:09:53
Postat av: Emmas husbestyr

Grattis Lovisa! Du vann kassen! (http://emmashusbestyr.blogspot.com/2010/12/tavling.html). Maila din adress till [email protected], så postar jag det direkt! Kram Emma

2010-12-18 @ 09:27:38
URL: http://emmashusbestyr.blogspot.com
Postat av: lovisa

Va roligt emma.mailar adressen.tack./ Lovisa

2010-12-18 @ 10:25:42
Postat av: lovisa

jenny; (grannen...ehhhmm) robban meddelade att det var elen in i walkin-garderoben som ju gick förbi där upp i taket. den måste ju kunna gå att tändas utan att taklampan i runmet lyser, därav den mysko (och inte så elsäkra) ihoptejpningen i taket. haha



måste dra om skiten...antar jag

2010-12-18 @ 10:42:29
Postat av: Fru Bagarn

Lovisa! Det blev ju jätte fint! Det ser precis ut som din din stil!! Även fast det är "ljust och fräscht".



Kram/ Nina

2010-12-19 @ 09:35:42
Postat av: lovisa

fru bagarn: = ) va roligt att höra.



kram och god jul!!



/lovisa

2010-12-19 @ 10:48:42
Postat av: Annika

åå fina frode!!

2010-12-19 @ 22:40:22
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Persilja

Hihi, jag har också kämpat med det där motståndet att inte vilja gå på den där helt hjärntvättade trenden att måla golv vita. Det är som en drog hos folk och jag kämpar och kämpar och ser fler och fler göra det och blir sugnare och sugnare men vet att det är drogens dragningskraft och kämpar lite till och så en dag (säkert snart) kan jag inte stå emot längre och så kommer jag också att ta drogen. :) Det ser ju så HIMLA snyggt ut och särskilt med det där färgglada lapptäcket. Jag tror att din bekännelse gjorde att jag kanske kan falla jag också. Attans! :)

2010-12-20 @ 10:11:35
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus
Postat av: lovisa

Ja. ..Det blidde verkligen bra. Och jag har fått lite klapp på axeln av vår trogna läsare nina att det fortfarande ser ut som "jag" och det känns ju skönt... Drogen har mig inte helt fast.

Det gäller väl att inte shabby-chicka allt vitt. Lite stolthet kvar...

Nya planer har jag....men inte vitt denna gång..puh./ lovisa

2010-12-20 @ 23:32:20
Postat av: Persilja

Nej, men det är ju det som är grejen och därför jag blir sugen, att inte allt är vitt och zink och kaffelatte hos dig. Med alla glada soliga färger du har som blir sååå klara och vackra mot det vita. Det skulle onekligen framhäva den stil jag redan har. Fast jag fundererar ibalnd också lite på ljusturkos golv eller grönt eller varför inte rött eller rosa. Hmmm...

Mer färg åt folket! :) (Tillsammans med vitt golv då kanske...) ;)

2010-12-21 @ 09:26:58
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus
Postat av: lovisa

ja.. du har sett att jag har ett rosa golv va...



http://itsallvintage.webblogg.se/2010/september/vi-har-rosa-golv.html



= )

/Lovisa

2010-12-21 @ 21:12:49
Postat av: Persilja

NEJ!!! Men jag såg det ju nu när du länkade och jag DOG!!!! Sååååååsnyggt! Nu vill jag INTE ha vitt golv. BARA rosa!!!!! Älskar det!!!!! 'Och nästan den väggfärgen har jag stående som väntar på att rollas på mina beigeäckliga väggar. Ja, du får förlåta om jag nu kanske apar efter helt och hållet men jag är ju helt såld. SÅÅÅÅÅ himla snyggt det var!!!

2010-12-21 @ 23:51:29
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus
Postat av: lovisa

haha. = )

ja. vi är fortfarande nöjda. det är varmt och ombonat. mer "jag" än vitt, och sött som socker.

apa efter hur mycket duvill. = )



/Lovisa

2010-12-22 @ 00:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0