att samla burkar

Ja det gjorde man ju när man var liten. Ni vet, man fick en 50-öring per pantburk. Nu för tiden samlar jag på andra burkar, så som säkert ett flertal av er läsare. För på bra loppisar finns det så många. Fina. Stora. Färggranna. Vackert nötta. Och sablarns billiga. Sen så får man ibland en fin burk eller två av någon snäll släktning som hajjat att man gillar de där gamla burkarna. Så jag har blivit lite av en omedvetet medveten samlare. Tänker att en hel drös av mina gamla burkar ska få stå i det gamla skåp med glasdörrar som jag bara KOMMER ATT HITTA INOM KORT PÅ LOPPIS! Jag känner det på mig, att snart kommer det att stå där, mitt drömskåp, lite gömt bakom något gammalt IKEA-skåp och bara vänta på mig. Återkommer om detta!

/Annika

Kommentarer
Postat av: Maria

Fin fina burkar! Den blåa längst ner till höger var ju underbar!

Ja tänk, jag tycker att jag hade så många burkar men nu när jag bakade julkakor upptäckte jag att jag måste faktiskt ha fler! =)

Efter julhelgerna får det bli loppisturné igen!

2010-12-21 @ 10:39:30
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Randiga Tråden

Underbara härliga burkar.

2010-12-21 @ 16:33:56
URL: http://randigatraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0