å ljuva rutiga jul

Om julen kan jag med gott samvete och enligt "normen" pryda hemmet med mina rödvitrutiga dukar. Sådana som jag i princip aldrig går förbi, utan alltid inhandlar. Jag bara måste köpa dem. Så vi har en del. Och det passar sig ju, eftersom vi också har en 18månaders bebis utan vidare bordsskick. Bara att slita bort och kasta ner i källartrappen i väntan på en rödvit maskin ska gå. Och på med en ny skönhet på bordet.

Idag har jag bläddrat i julböcker från förr. Och så har jag bestämt mig för att vi minsann ska ha en kärve, ett kärve(?), en kärveskvast(??), nåja, en sån ivarjefall, ska vi ha i trädgården.








När jag bara fått veta var de finns att få tag på.
Sen har jag skruvat upp "köksskåpet" på väggen (det stod på arbetsbordet innan). Jag vill skruva upp ett hörnskåp på fötter också, ....kanske blir i kväll.... Har börjat med evighetsprojektet att tillverka en girlang med vimpelformade papper till julgranen....har väl en bit kvar...


Jag har sytt  två kuddfodral till kuddarna i kökssoffan. Och så har jag vintermagasinerat de sommarblommiga och smultronprydda.

Kram och puss.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Polarn

Guud va fint, jag blir jul-sjuk! Åh kärven - gotta have it! :) // Maria

2010-12-10 @ 20:09:07
Postat av: lovisa

= )

ja. jag ska ut på stan och söka rätt på en kärve idag.



kram

2010-12-11 @ 09:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0