Underbara Tove på SVT-play!

Just nu finns det möjlighet att se den underbara dokumentären från 1968 om Tove Jansson och hur hon lever bohemiskt ö-liv i finska skärgården tillsammans med sin älskade på SVT-play, här!!

Jag vill ju också bo på en ö, röka cigaretter (synd att det inte är så bra för hälsan), dricka vodka (inte heller bra för hälsan), dra upp båten under rådande storm (helt ok för hälsan) och dansa jazzigt med min katt. Å andra sidan blev Tove nästan 87 år gammal så så farligt kanske det inte är att röka och dricka vodka? Hur som helst, se denna dokumentär! Själv ska jag se den så många gånger det bara går innan den tas bort, tror jag har en månad på mig. Och ni, skippa gärna introt där en kladdig Arne Weise intervjuar Margareta Strömstedt (som gjort filmen), förutom historien om hur Maggan lyckades övertala Tove att få göra filmen så är Arne mest bara jobbig och tja, kanske lite full? På vodka månne?

/Annika


Kommentarer
Postat av: Simon

Jag såg den i söndags. Riktigt bra!

2010-08-25 @ 19:16:24
URL: http://retronu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0