Tacksam

Idag har jag känt mig så jäkla tacksam. Inte bara för att det schackrutiga köks- och hallgolvet snart är klart (men satan i gatan så snyggt det blir, kunde man vara kär i ett golv så är jag det nu) utan för allt det där andra. För ungen som bara ler och ler och lyser upp mina (och nya förskolans enligt personalen där!) dagar. För sambon som klipper gräset och är snäll och kramig och kommer med en chokladbit efter maten. För att vi får vara friska (ta i massa trä!) och för att till och med min gamla lilla pappa verkar ha piggat på sig de senaste månaderna och att min bror råkar vara en av de bästa bröder man kan önska sig och att jag i sambons familj har fått så många fler fina människor att ha nära. Och så galet tacksam är jag över mina vänner som står ut med mina eremitperioder och som finns kvar i vått och tortt och blött och stött. Och också tacksam för fina läsare som skriver fina saker som får en att våga och skriva och satsa.

Vet ni, idag var jag till och med tacksam över att ungen kissade lite på golvet alldeles innan läggdags. För tänk att inte ha den där ungen som kissar lite på golvet ibland. Tänk. Nä fy tusan, hellre lite kiss på golvet än ett rent helvete. Eller hur var det nu... Ni fattar.

Tacksam är jag iallafall.

Här ser ni ungen alldeles innan kissfadäsen. Fin va?

/Annika


Kommentarer
Postat av: Jenny Sammy Rose

skitsnyggt!!!

2010-08-23 @ 21:09:59
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Sara

Försöker att påminna mig själv om att vara tacksam, men ibland är det svårt! Gillar er blogg! Speciellt era hem. Jättefina!

2010-08-24 @ 10:10:50
URL: http://gultintefult.blogspot.com
Postat av: malin

Håller med Sara, det är svårt. Man får öva!

Vilket jättemysigt kök ni har!



Vita plåtburken med människor letar jag som en tok efter. Står det ngt särskilt på den som man kan söka på när man letar? Kram

2010-08-24 @ 12:26:21
URL: http://ilovepeggy.blogspot.com
Postat av: Annika

tack!



malin: under burken står det pascall karameller! den är så fin, fick min med huset som tur var :) kram /Annika

2010-08-24 @ 13:04:52
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: AnnaA

Ja, livet är gott och så är det med det.

Och köksgolv är bra, och ungar är bäst! :)

2010-08-24 @ 17:01:33
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: Emma

Jättefint blev golvet! Vi får komma och titta på det live:) Men det blir nog först i vår... Vi har ju inte annat nu under hösten... kram krma

2010-08-24 @ 18:00:24
Postat av: Fiddelie

Vilket jättesnyggt kök. Hittade bloggen genom Lata Pigan (underbart ställe!) Vi tänker nog göra om vårt flagande målade golv med golvplattor. Om vi inte orkar måla om det IGEN



Tänkvärda ord om Tacksamhet! Om man som jag klarat sig igenom en allvarlig sjukdom så vet man det...

2010-08-25 @ 10:35:58
URL: http://villanedermark.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0