känslan att slå sönder porslin

är fantastisk. Jag hamrar och bankar och krossar tallrikar och koppar. Jag sparar bottenmärkningarna med Rörstrands och Gustavsbergs vackra logotyper. Det ska bli eldsäkert skydd under vår framtida kamin. Golvet har jag slipat och målat rosa och nu väntar jag på att få pussla ihop porslinsskärvor till vacker mosaik.

Nytt arbete, en ödets nyck och ett märkligt sammanträffande. Ett stjärnfall på himlen över Eckerö.
På gatan vi bor en kräftskiva. Fina grannar, fina samtal. Och lite Eddie Meduza på knastrig vinyl. Livet är fint. Jag har så mycket idéer att jag skulle vilja pausa allt annat för att kunna irra runt och få till och få i ordning.


/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Annika

golvet ser underbart fint ut!!!

2010-08-15 @ 19:53:01
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Doredoris

Oj vad härligt med rosa golv! Ska bli spännande att se hur det blir med mosaiken.

2010-08-16 @ 10:07:20
URL: http://doredoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0