Det fanns en kattvind till...

...som jag kvistlackade och sedan rollade vit. Tak och golv och väggar. Vitt vitt vitt. Och så skruvade jag upp ett gäng från min tidigare stringhyllepsykos. Nu istället för spridda i vartenda rum, samlade på ett och samma ställe och med funktionen förvaring. Här ska jag sy lapptäcken och småkläder. Tapetsera småskåp och pyssla med sånt jag tycker bäst om. Såklart har jag skruvat upp en gammal radio som sällskap. Lite psykotisk är jag nog allt. Men P3 är min goda vän.





Om ni undrar över korset så kan ni få lite historia här. Jag är inte vidare värst kristen.


1. Med huset kom en ybergammal symaskin av modell "HUSQVARNA superfin", och till den finfina flaskor symaskinsolja. Så ock Hollywood-glansen! Underbara kreation! 2. Jag har börjat packa upp mina fina tyger som tidigare gömts uppe på vinden i Sumpan i random kartonger. "Tillsammans blir de, en hel hög", som en god vän hade formulerat det. 3. Skrivbord med finfin stol och ett fönster att blicka igenom och få ljus utav. 4. Bra belysning behövs till sena kvällar när solen inte står pall. 5. IKEAs underbara plåthink med lock. I köket har vi en till kattmaten. Och den fungerar till det mesta, leksaksförvaring, papperskorg, vanthink... köp den! Och nej, jag har inte provision från IKEA. ; ) 6. Fin kryddhylla agerar trådförvaring. Jag går aldrig förbi en kryddhylla med schyst pris utan att ta den under armen hem. Drömmen är att ha ett helt gäng på varandra som en prylbyrå! 7. Småfolksklänningar. Som snart kommer ut till försäljning. Den främre, en ljuvlig favorit! Ibland får lillungen bära den och vi önskar att världen var mer tillåtande så han kunnat få ha den kvar.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: angelica

det ser jättemysigt ut! tänk att kunna krypa in o gömma sig för omvärlden när man känner för det! jättefint.

2010-04-12 @ 10:24:48
URL: http://svenssonsliv.blogspot.com
Postat av: Tviling Åsa

Men vad fint allt blir!!! ni är så duktiga.....

Jag tycker att erat hus är såååå mysigt och det är helt perfekt för er!!!! :)

2010-04-12 @ 10:32:12
Postat av: krickelin

Men gudars vad du är flitig!! Allt blir såå sjukt fint. Köket, jo, jag vill ha ert kök, underbart. Med pelargon och allt. Jättekul att följa er renovering här på er fina blogg. :)

2010-04-12 @ 11:45:29
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Moa

Jag önskar att jag också hade en så fin kattvind.. Jättefint!

2010-04-12 @ 11:51:36
URL: http://husetikvarnbyn.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Gaaaaaah va fint! Är så avundsjuk just nu så det ryker lite ur öronen. Är ju fysiskt omöjligt att inte lyckas skapa fina saker i en sån underbar miljö.

Kram

2010-04-12 @ 13:02:41
URL: http://www.sandyplusleo.blogspot.com
Postat av: lovisa

angelica. jaa det kommer bli så skönt! = ) Jag, en massa tyger och lite radio. til helgen kanske ett glas rött. = )

tvilling-åsa! va roligt!! kom kom kom! när ni vill. puss

krickelin: kul att du följer oss. vi blir stolta och hedrade!

moa: bara att önska sig! det gjorde ju jag. en vän sa till mig att jag skulle göra en "beställning" från universum eller nåt liknande... så jag började flyttpacka och önskade.. och så kom allt!

sandra. hehe. ryker ur öronen, skön bild jag får. det brukar ryka ur mina öron med. typ tillexempel när jag tittar på dina teckningar!!! du är GRYM!!

kram till er alla!!

2010-04-12 @ 13:56:32
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0