Bye bye Elle Interiör

Jag behöver, typ, aldrig mer köpa en inredningstidning! Jag har hittat mitt idealhem. Lite oväntat. Eller kanske inte. Jag behöver bara slå på filmerna om Pippi Långstrump (alltså de gamla med Inger Nilsson, inte de tacknade nya!) och vips där är drömhuset med den finaste inredningen någonsin! För jösses så fint Pippi har det hemma. Omaka möbler i precis rätt blandning. I rosa, gult och ljusblått. Finaste lapptäcket myser i den fantastiska gavelsängen, gula medaljongtapeter och vitt skilda tavlor som hänger lite här. Och där. Men ändå på rätt ställe. Skålar, pytsar, kannor, vaser, korgstolar, udda porslin, docksäng till apan och en alldeles alldeles undebart blommig sekretär som innehåller de gudomligaste skatterna. Allt i en salig men perfekt blandning som vi vintage-människor bara drömmer om att få ihop hemma. För att inte tala om utsidan av huset, herregud så fint!

Så bye bye Elle interiör och alla andra inredningstidnigar som jag knarkat under årens lopp! Pippi-filmerna räcker gott för mig.

/Annika

Kommentarer
Postat av: Cicci

HAHA! ÄNTLIGEN någon som förstår vad jag menar med att Pippis hus är heelt underbart! Folk har sagt till mig några gånger att min lägenhet ser lite ut som Pippi Långstrump-huset och jag blir lika glad varje gång. Fast man blir lite sur när Pippi hänger sig i knävecken i den vackra jugendlampan över köksbordet...

2010-04-15 @ 18:04:35
URL: http://ciccistjusiga.blogg.se/
Postat av: Annika

åh blir väldigt nyfiken på din lägenhet! gillar din nyfixade skänk förresten, gluttade på den på din blogg! /Annika

2010-04-15 @ 20:00:32
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: tova

Ja just ja..de där lapptäcket hon har...så där tungt och fint...måste verkligen sy lapptäcke

2010-04-16 @ 23:12:10
URL: http://tovalita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0