5 saker att göra en vanlig måndag

...istället för att deklarera och skriva magisteruppsats.

1. Baka morotsbröd med ungen.

2. Tvätta tvätta och tvätta.

3. Anlägga en grusgång. Ok då, det var inte jag som gjorde det. Det var sambon. Men ändå.

4. Kvistlacka ett skåp i väntan på att få måla innanmätet vitt. Och väggarna rosa!

5. Och sitta med benen i kors. Förstås. Och samtidigt tänka på det här med föräldrakooperativ, är det något att ha? Måste ta ställning till det snart då vi kanske letar ny förskola och blivit rekommenderade en som verkar bra här i närheten. Någon som har något klyftigt att säga om föräldrakoopertiv? För? Emot?

/Annika


Kommentarer
Postat av: Unni

Det kan nog vara bra med föräldrakooperativ så länge man kommer överens. Och det är inte alltid så, många starka viljor.Så tänk efter nog!! Det betyder väl antar jag att man ska göra visst antal timmar eller vissa tjänster, (brukar det göra i alla fall). Tanken är ju fin men jag tycker nog att det bästa är att de som är proffs på förskoleverksamhet sköter den och välkomnar alla mammor och pappor att delta och hälsa på hur mycket som helst. Och då kan också mamman och pappan vara proffs på sina arbetsplatser. Kram

2010-04-29 @ 22:35:02
Postat av: Maria Nordell

Madeleine gick på ett föräldrakooperativ. Jag gillade det skarpt,för de hade en fungerande verksamhet jag tyckte var bra. Allt liksom bara flöt på.Personalen hade bra arbetsvilkor vilket innebar att de var friska. Vi behövde ytterst sällan vara med i verksamheten. Visst var det städning i bland men det var helt ok. Många trevliga tillställningar på förskolan med alla barn föräldrar och personal.Gillar man att veta och vara delaktig i barnets vardag, personal, vilka är föräldrarna till mitt barns kompisar så är det lättare med ett föräldrakooperativ tycker jag. För där vill de flesta föräldrar ha ut något mer än i en kommunal förskola eller DAGIS som det tyvärr oftast är./maria

2010-05-03 @ 12:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0