frukost, P3 och pelargonvård

Idag är en pluggdag. Jag har nedrans massa plugg att ta tag i. Och sen har jag endel planering från jobbé att kirra och bocka av. Men först. Njuta av en kopp java med Morgonpasset. (en älskad standardsyssla och standardfras) Och så vill jag fira att det är första Mars idag. Hela sex månader av ljuv vår och sommar väntar. Det spritter, det gör det. Helt klart.

Jag köpte kokosnöts-grunkemojer på IKEA. Blandas med vatten och vips blir det massa jord. Perfekt om man vill slippa bära så mycket. Jag har dragit upp alla pelargoner ur sina krukor och spolat dem lite. Sen i med ny jord och petat ner. Med en liten kniv har jag beskurit dem från alla blad som växt under vintern. I och med att jag belamrat köksbord med pelargoner fick jag sitta vid bänken och dricka mitt kaffe. Men det gick fint det också.
/Lovisa

Kommentarer
Postat av: erika

Ja, nu kommer den snart, våren. Jag fixade också med mina pelargoner härom dan. Känns hoppfullt å bra, när det börjar spritta i de torra kvistarna.

2012-03-01 @ 12:39:23
URL: http://www.poppelstore.se/bloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0