jag vet att det är höst

När jag byter ut morgonkaffet mot en stor kopp té. Favoriten nu heter Strawberry Fields. Köpt på Söderhallarna.

När jag plockar in de sista tomaterna från växthuset och nästan blir religiös av hur ljuvligt de smakar.

När trädgårdens två rönnbärsträd dignar av sprängmogna rönnbär och jag tänker, i år igen, att jag borde lära mig göra rönnbärsgelé.

När jag bara får lust att ligga på sofflocket med just en kopp té och läsa Tove Janssons "Sent i november" eller Moa Martinssons "Kvinnor och äppelträd".

När jag börjar tända ljus till varje liten måltid och ungen tycker det är det finaste han sett.

När vet ni att det är höst?

/Annika

 

 


Kommentarer
Postat av: pippilotta

ungefär på samma vis fast minus bok...jag läser nästan aldrig böcker. Det har en motsatt effekt på mig och jag blir liksom bara stressad, medan andra njuter och går in i en helt egen bubbla (som min man). Jag målar med samma njutning skulle jag kunna tro..bla bla bla, men nu var det ju själva hösten vi skulle prata om. Jag dricker också te märker jag och så njuter jag så himla mycket av luften och alla färger. kram kram fina du och tack för kommentaren...det värmer ett hjärta som mitt :)

2011-09-15 @ 19:07:28
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: Trill o Bit

Underbara bilder! Åh vad jag älskar hösten, mer och mer ju äldre jag blir tror jag. Jag ska svara på din fråga, men gör det om några dagar i min egen blogg. Blev inspirerad av bilderna :-)

2011-09-15 @ 21:20:52
URL: http://trillobit.blogspot.com
Postat av: Lisa, Irma & Malte

När vi pyser ut luften ur Blixten McQueen poolen. Då är det höst! Och när vi kliver ut på förmiddagen och Irma utbrister " Titta mamma va fint det är!", när hon ser många gula löv på gräset. Då är det höst!



Kram!

2011-09-18 @ 20:40:43
Postat av: AnnaA

När jag inte kan gå omkring hemma utan att behöva ta på mig kofta och extra strumpor. Och jag behöver en filt extra på natten. Yllet kommer fram helt enkelt! :)

2011-09-20 @ 20:34:12
URL: http://effy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0