i Los Angeles för hundra år sedan

Okej då, det kanske inte är hundra år sedan vi var där. I Kalifornien. Det är typ ett halvt år sen. Men det känns som om det var hundra år sen. Nästan som i ett helt annat liv. Om man jämför med nu.

I Los Angeles gick vi på vintagemarknad och jag köpte flera klänningar för 10 dollar stycket och tyckte just att jag befann mig i vintage heaven! Jag måste bara dit igen! Ska bara föda barn, traska runt i grått höstväder, kämpa med en lång jävla vinter och lite annat smått och gott först.

Krimskramset lämnade jag som vanligt åt sitt öde. När ska jag lära mig att smycken kan vara snyggt även på mig?

De pastelliga ismaskinerna ville jag gärna ta med hem.

Och kanske en färgglad pall eller två eller tre.

Min vän Jonas köpte lite gammal vinyl om jag inte missminner mig.

Och den här bilden är förresten nästan den enda normala bilden på mig som togs under resan. Jag fick ögoninflammtion tredje dagen i San Francisco och var tvungen att ha mina hatade glasögon i två veckor. Så jag håller för ögonen på alla andra bilder i princip. Jag vet, jag är en töntig tonåring ibland. Eller var kanske. Då för hundra år sedan. I dagarna ska ju de sista vuxenpoängen cashas in. Tvåbarnsmor, ja jisses!

/Annika

 


Kommentarer
Postat av: Vicky

men gudars vad härligt. måste dit.

2011-10-23 @ 16:39:33
URL: http://vickys.se
Postat av: pippilotta

instämmer med ovan och plussar på med...va galet spännande...med tvåbarnsmor! å så måste jag säga att du ser galet vacker ut på ett sånt där fint svart/vitt vis :)

2011-10-25 @ 18:51:06
URL: http://kollijox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0