våga vara din egen Dolly!

Jag älskar att gå på bio. Helst mitt på dagen. Helt själv. Konstigt tycker vissa. Helt underbart tycker jag.

Förra veckan när jag kände mig lite nere hamnade jag på dokumentärfilmen Jag är min egen Dolly Parton. Klockan 12.30 en helt vanlig grå marsonsdag. Tack bioguden säger jag. Filmen, som egentligen inte har så mycket med Dolly att göra, kretsar kring fem både kända och halvkända sångerskor och deras en-hyllning-till Dolly-turné men framförallt dissikerar den deras just-nu-i-livet-situationer. Och jag älskart! För insikten om att alla människor har det lite skit tröstar mig. Även sådana som Cardigans-Nina, som man tycker är så sablarna snygg, perfekt och löjligt framgångsrik, är tyngd av olika livsproblem och i filmen pratar hon naket och öppet om den ofrivilliga barnlösheten och livmoderscancern. Att ha det lite skit tillhör ju liksom livet. Alla har det lite skit ibland. Och tänk att det kan fungera så trösterikt för mig. Jag som alltid jämför mig med andra (bloggvärlden är hemsk att vistas i på så sätt), alltid tittar längtansfullt på det gröna gräset på andra sidan och suckar och försöker ändra, fixa och trixa mig själv tills jag inte vet vad jag egentligen vill längre. Jag behöver bli påmind ibland. Om att alla har det så mer eller mindre. Har det lite skit alltså.

Så mitt i min lilla kris så var det som att det var meningen (även om jag inte riktigt tror på just meningar med saker och ting) att jag skulle hamna på denna underbara lilla pärla och bli lite så där kvasiupplyst. Få det inbankat i huvudet, perfekta liv finns inte! Så det så.

/Annika

Kommentarer
Postat av: pippilotta

Word! kram till dig Annika och jag är liksom nästan säker på att du är en väldigt lyckad människa i många andras ögon...tycker du verkar vara en helt hyvens härlig människa, och den uppfattningen har jag fått genom att besöka dig/er här på en blogg som i mina ögon är lite grönare!

2011-03-30 @ 21:13:33
URL: http://kollijox.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Jag har sett reklam för den där filmen och hört Nina prata om den i Skavlan, vad kul att höra att den är lika fin som den verkade vara. JAg får ta mig i kragen och komma ihåg att titta på den jag med!

2011-03-31 @ 13:02:08
URL: http://pellasparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0