mer om mosaik

På loppisar, på köpet med huset, på återvinningen,... har jag inhandlat och fått porslinstallrikar och koppar.
I källartrappen har jag stått, hamrandes på blommiga tallrikar. Vissa, med mer ålder har krävt hårdare tag och slag, medan visst porslin fallit sönder i smala skärvor vid första slaget.

En tunn gipsskiva inhandlades och vi blandade kakelfix i en hink. Kletade på och satte oss sedan på var sida om ett bord och pusslade ihop skärvorna. Sambon min drack en kall öl till pysslet, medan kåvepeninätande jag nöjde mig med vatten.

En annan dag såg vi till att blanda fog och kletade sedan på hela shabraket för att sedan putsa fram alla skärvorna en i taget. Det var fint att se hur skärvornas färger kom fram från att allihopa sett blekvita ut.

Väggen är riven, pga brännbart material-regler. Där i hålrummet, kommer tugummimaskinen passa perfekt. Nu väntar vi på den och på installation av kaminen.





/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Blair

wow vilken fin ide.letar också mosaik inspiration till ett planteringsbord.hur gjorde du som ,tallrikar o vad för underlag på det ?

2013-03-17 @ 08:23:33
URL: http://lullabyblossom.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0