underbara loppisfynd!

Spenderade helgen hos finaste Lovisa och förutom trevligt sällskap och massa inspiration bjöd helgen också på så mycket fina loppisfynd att jag inte kan visa alla här. Det blir några godbitar nedan. Men kan tala om att jag bland annat fyndade en tripp trapp-stol till ungen (som ska målas om i någon tjusig färg) för en hundring, en hel hög fina tröjor till samma unge (10 kronor stycket) och ursöta koppar och fat för några kronor. Men bästa fyndet var kanske ändå de vackert nötta bruna skinnstövlarna ni kan se här nere. 50 kronor fick jag ge! Det är nästan skamligt billigt.

1. Fin plåtburk, 15 kr, hem till ungens pärlor 2. Liten skål till ungens leksakskök, 5 kr 3. Ljuslykta till samlingen (hade en ärvd grön sen innan), 15 kr 4. Ljuvligaste hjärtkopparna, 25 för 4 stycken! 5. Liten rosa plåtbricka, 10 kr, också den till ungens leksakskök, att servera låtsatskaffet på såklart!

Och så två par supersköna och jäklarns snygga stövlar, 50 kronor paret. Skamligt billigt som sagt!

1. Ännu en snygg donna till min samling (har tre nu), 30 kronor 2. Tre stycken trasmattor, 10-30 kronor

Också massa pezfigurer såklart, till ungens hylla! Den billigaste 1 krona, den "dyraste" 5 kronor.

Ljuva loppisfyndarkänsla!!!

/Annika


Kommentarer
Postat av: Moa

Vilka fynd, kaffekopparna var ljuvliga. Tack för tipset till mina stolar, maken sa ok till gul men ej rosa.. Vi får väl se. Jag själv är inne på 2 vita och 2 oranga..



//Moa

2010-10-25 @ 13:44:37
URL: http://husetikvarnbyn.blogspot.com/
Postat av: maja

Älskar de dära ljuslyktorna. kram

2010-10-25 @ 20:03:55
Postat av: Unni

Det blir många fastrar på väggen nu då :-)Trasmattor finns det att få gratis...

2010-10-25 @ 22:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0