The State I Am In

Fan, har kommit på att det inte är så konstigt att man är lite deppigt lagd. Med tanke på den musik jag fastnar för alltså.

I somras snöade jag in på the National och låtrad efter låtrad drar ner en mot smutsen på golvet och trycker fast en där. Lyssna bara på den här raden: "Say you stay at home, alone with the flu, find out from friends, that wasn't true, go out at night with your headphones on, again, and walk through the Manhattan valleys of, the dead" eller vad sägs om de här raderna i låten Sorrow som jag av någon anledning identifierar mig galet mycket med: "Sorrow found me when I was young, sorrow waited, sorrow won" och efter ett tag, i samma låt, de enkla orden "Cause I don't wanna get over you. I don't wanna get over you." Och vidare i Ghost igen: "didn't want to be your ghost, didn't want to be anyone's ghost, but I don't want anybody else, I don't want anybody else" och jag är inte ens olyckligt kär nu för tiden. Men ändå vrids hjärtat mitt runt sjutusen varv och känns hoppat på, stampat på, ivägkastat. Och då har jag knappt blivit dumpad någon gång (jag hann alltid rymma och göra slut först innan den andra hann, tror jag). Och så låten Afraid of Everyone såklart, där sjungs det så här: "I'm afraid of everyone, I'm afraid of everyone, With my kid on my shoulders I try". Say no more säger jag.

Och kom inte att säg att Håkan Hellström är ju glad och käck, där får du lite glädje iallafall. Klart man kan dansa glatt till Håkan, men det är tusan i mig ganska ofta med gråt i halsen, till exempel i nya River en vacker dröm: "Om du älskar mig, kommer jag lämna dig, och om du lämnar mig, kommer jag att älska dig". För övrigt en slags devis jag levde efter förut.

Jag gillar nästan bara sådan här musik! Så konstigt är det ju inte.
/Annika

Kommentarer
Postat av: christina

alltså, jag Kan inte lyssna på ledsam musik. jag åker i golvet på en gång, blir sentimental och eftertänksam och kan inte fokusera på verkligheten. nä, usch. jag Måste lyssna på glad eller neutral musik. trist och hemskt men sant.

2010-10-07 @ 11:44:24
URL: http://poppelstore.se/bloggen
Postat av: Annika

Christina: Det där känner jag ju igen, inte fokusera på verkligheten... Kanske därför jag inte får något gjort.

2010-10-07 @ 11:53:03
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0