vi har hittat "huset"

Det känns helt otroligt och konstigt. Men jag tror att vi har sprungit på "huset". Platsen där vi ska bo. En fantastisk kåk byggd 1948. Ljuvligt orenoverad och möjligen, troligtvis vårat....

Redan vid första bilden, visste jag. Att det var ett hus för oss. Fler bilder kom och jag blev säkrare. I bilen på väg dit kom ett lugn över mig. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre än så. Jag kände att det skulle bli vårat. När jag gick runt i huset var jag om möjligt, än mer säker. Jag tog av mig skorna för att inte skita ner i vårat hus.

Nu hemma igen, kommer oron. Att något ska gå åt skogen. Att någon annan ska få nys om det och ta det ifrån oss. Det är så nära nu. Men ändå så långt bort, så mycket kvar...
Tills dess att vi vet mer, får jag njuta av det fantastiska ögongodis jag förevigade med min vän Canon.

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: Annika

alltså så fint! och det rutiga golvet, fininiinifint!!

2010-03-08 @ 19:39:26
Postat av: Malin

Tack! Letade med ljus och lykta efter pinnsoffan och hittade den till slut på blocket, den är mig väldigt kär. Vad härligt mysigt huset ser ut, det är underbart att få planera för nytt boende, lite som att vänta på julen när man var liten, fast bättre. Lycka till!

2010-03-08 @ 21:15:17
URL: http://lisassaxofon.blogspot.com
Postat av: lovisa

ah ja annika. synd bara att det är precis framför spisen..men något säger mig att det finns en skatt under plastmattan!



malin. ja.. det känns ju helt overkligt... blir det som vi vill, kommer jag spinna loss som en tok på både det ena och det andra..

Lovisa

2010-03-08 @ 21:23:35
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0