Två sidor av kulturbarometern

Denna vecka har jag inhandlat två saker som skulle kunna sägas representera två vitt skilda sidor av en eventuell kulturbarometer. På ena sidan den härligt pretensiösa tidningen "VI läser". Två av mina favoritförfattare i samma tidning, bättre kan det inte bli. John Aijvide Lindqvist, som släpper ny bok i maj! Och Sara Stridsberg som skriver så man blir grön av avund.

På den nedre delen av barometern (beror på hur man ser det såklart) hittar vi min Blocket-fyndade "Sex and the City"-box. 350 kronor för alla avsnitt ever. Jag blev så sugen på att se vad det var för serie (har bara sett något enstaka avsnitt förut), varför är den så satans populär? Och si så där 12 avsnitt senare har jag väl viss förståelse, det är ju ren och skär (!) hjärnslö underhållning som jag verkligen är i behov av ibland. Lite som att köpa en ELLE och sen glömma bort vad som stod i den. Någon igenkänningsfaktor har tyvärr (?) inte dykt upp ännu, eller jo, när jag var 12 pratade jag också bara om killar, killar, killar, men det var ju ett tag sen.

Så två sidor av en kulturbarometer var det alltså. Nästa vecka kanske det blir ett inköp av tidingen Bang och sedan boxen med ALLA avsnitt av Paradise Hotell (i studiesyfte alltså).
/Annika

Kommentarer
Postat av: lovisa

Ha ha!!

Alltså jag följde ju faktiskt paradise hotel på nätet i år. För första gången. Och det var intressant och spännande. Ett bevis på vilka äckliga djur människor är. Men jag höll på Jackie och hon vann! Du behöver dock inte köpa nåt, utan bara surfa in på åttans play-sida. Hjärndött och det fick i varjefall mig till att ligga stilla en stund. = )

/Lovisa

2010-03-24 @ 14:44:41
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Har du läst Hanteringen av odöda?! Den är så ENORMT bra så man vet inte vad man skall göra av sig själv!

2010-03-24 @ 23:36:23
URL: http://ciccistjusiga.blogg.se/
Postat av: annika

cissi: ja den är fantastisk! har läst allt han skrivit hittills, and I´m loving it :)

2010-03-25 @ 15:16:35
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0