att finna skatter under mattor


det är härligt. Och att slita bort en platsmatta från en kattvind. Leta igenom allt lämnat och lite då och då finna små skatter. Det är ungefär i det stadiet vi är nu.

Och sent första kvällen råkade sambon min skada taket i vårat kommande sovrum. Detta sa han lite skamset när han kom ner. Det bästa var att det skadade taket bara var en skiva som lossnade med ett ryck och befriade träplank som bara väntar på att få på sig lite färg.


Upp och ner springer vi, men prylar till sina platser eller till återvinningen. Det börjar bli lite ordning, men för en besökare ser det nog ut som kaos. Ett par femåringar visar sig också vara attans duktiga på att riva bort tapeter. Vi säger att de leker fuskbyggarna och sliter och drar i de gamla tapeterna.

Här är lite av skatterna vi rotat fram...
1.Koppar med fat precis i min smak, Florian GEFLE 2. Ett helt gäng med hattar att leka med. 3. vas, SKRUF 4. Fin, fungerande och för stora och små rolig kvittoskrivare. 5. Glasburk i underbar grön färg 6. Finfin vattenkanna, från Kockum, vi har en matchande kastrull 7. Fantastiska tallrikar som passar oss perfekt då alla våra är trasiga och jag inte funnit några nya än. Och så bara älskar jag dessa. Evy Rörstrand.

Det känns lite för bra för att vara på riktigt allt detta. Vi fann ett hus att tycka om och leva i. Vi fick det till ett mycket sparsamt pris och huset lämnades till oss fyllt med härliga ting från förr. Vi kommer bort från stan och till råga på allt så sägs att det i grannhuset huserar till liten femåring.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anna

Att renovera är ju så jobbigt men så treligt när det äntligen är klart!

Postat av: Sandra

Aaaah va underbart. Riva tapeter måste vara alla femåringars dröm. Ser fram emot uppföljningen med huset. Grattis!

2010-03-28 @ 19:41:42
URL: http://sandyplusleo.blogspot.com
Postat av: lovisa

anna: ja ganska jobbigt då man känner sig typ helt slut i kroppen. bara fixar och fixar o glömmer och äta. haha

sandra: ja. de gillade det massor. och vi vuxna med. och det var såna här bra tapeter, som lossnade lätt och bra. kunde liksom dra bort hela långa flikar. =)

2010-03-28 @ 20:24:08
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Annika

åååå underbart!!! längtar dit!

2010-03-28 @ 20:32:30
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Låter som ni hittat det perfekta :-)

2010-03-29 @ 07:35:03
Postat av: julia

Låter fint kära du. :) Där får ni ett vackert liv tror jag. Kram

2010-03-29 @ 08:50:40
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: johanna

Alltså jag blir helt galen när jag ser bilderna. Helt sjukt fina golv ju...Åhhh vad mysigt det ser ut. Måste ta mig en sväng till fjärdhundra snart. Jag känner igen det där med att man är så sjukt ivrig att man varken äter eller går på toa. jag kunde gå och vara kissnödig typ 10 timmar...Fan vad jag har tänkt på er och flytten. Tänk sommaren i det fina huset. Åhhh jipiii!!! Och alla fina saker jag dör!!! Ja vi kommer snart..Massa kramar och jobba på!!Puss puss

2010-03-29 @ 09:24:02
Postat av: Unni

Jag tror att den röda kannan som du beskriver som en vattenkanna egentligen är en gammal kaffepanna som man bryggde kaffe i. Har för mig att mamma hade en sån och kaffefiltret var en tygpåse som man sköljde ur men då satt det en grej mellan kannan och locket.

2010-04-05 @ 15:03:23
Postat av: Annika

Hej Lovisa! Bosse o jag kommer och tittar i sommar!

Så fint ni får det och vilka underbara bilder ni/du tar! Att mitt gulliga barnbarn är med på bild gör ju inte saken värre.Kom snart o hälsa på oss, kanske finns någon gammal fin pryl att få... Kram Annika S

2010-04-09 @ 15:06:32
Postat av: lovisa

unni: ja det är det nog. = )det är som en slags "sil" vid "utfarten".



Annika!



jaaa det måste ni göra! va mysigt. ni "kan ju det här med hus också" kan komma med lite tips och råd kanske.

vi kommer nån dag! det vore mysigt!

kram

2010-04-10 @ 20:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0