Pimpad mörkläggning

När man är som jag och lider av gardinallergi är det nödvändigt att finna andra lösningar för mörkläggning. Ikeas vita soluteslitande rullgardiner blir en bra och relativt billig grund. Och med dyrt (och billigt) inköpta spetsar och band blir det vita mer ombonat. Till en början sydde jag fast banden, men kom på att limpistol eller textillim är en både snabbare och enklare metod.

Så till vårat sovrum en spetsig variant...

Till femåringens rum en färgglad och barnvänlig gardin...

Och till balkongdörren sydde jag ihop en sådan spetsgardin (med spetstyg inhandlat för 25 pix på Röda Korset i Västerås).

Sådär ja. Lite mörkläggning avklarad utan vepor och kappor och längder och annat lulllull.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anna

Ahh, färdiga varor som man kan pimpa med enkla medel, I like it! Detta får nog bli inspiration för min egen rullgardin.

2010-06-30 @ 12:20:35
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: Moa

Vansinnigt snyggt.. Så pysslig du är.



//Moa

2010-06-30 @ 22:29:12
URL: http://husetikvarnbyn.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vad fint med retrotygerna, det pysslet ska jag komma ihåg!

2010-07-02 @ 08:21:16
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0